Retur, Ombytning & Reklamation

Generelt
Hos Diamondbrows har du altid 14 dages retur-og fortrydelsesret. Perioden regnes fra den dag, hvor du modtager ordren. Hvis fristen udløber på en helligdag, juleaften eller nytårsaften, så forlænges fristen til den næstfølgende hverdag.  Meddelelsen skal gives pr. mail på diamondbrows@outlook.dk. I meddelelsen skal du gøre tydeligt opmærksom på, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret. Husk at angive ordrenummer (du finder det i din mail eller vedlagte faktura).

OBS. Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give tydelig meddelelse herom.

 

Sådan returnerer du
Ønsker du at returnere din ordre, bedes du venligst følgende nedenstående guide: 

  1. Giv os besked om, at du ønsker at gøre brug af din retur- og fortrydelsesret på diamondbrows@outlook.dk
  2. Gå ind på vores returportal: https://return.shipmondo.com/diamondbrows og køb returlabel (du vil blive opkrævet 60 DKK for returfragten).
  3. Udskriv returlabel 
  4. Find et stykke papir/en lille seddel og skriv dit ordrenummer på (du finder dit ordrenummer i mailen, som du modtog ved køb).
  5. Pak dine returvarer ind i dens originale emballage og vedlæg sedlen med ordrenummer. Luk/tape pakken til. 
  6. Sæt returlabel på pakken og aflever den ved nærmeste GLS pakkeshop (husk kvittering) 

Såfremt du ikke ønsker at benytte dig af vores returportal, bedes du venligst sørge for at købe egen returlabel. Du skal dog fortsat give os besked på diamondbrows@outlook.dk. Varen skal sendes til:

DiamondBrows - Bramstrupvej 24 - 5230 Odense M

 Tilbagebetaling og behandlingstid 

Når vi har modtaget din returpakke, vil vi behandle den hurtigst muligt og du vil modtage en mail herom. Behandlingstiden på returpakker er op til 2 uger. Pengene vil blive tilbageført på samme betalingskort, som varen/varerne er købt med. Skulle det ske, at din returnering ikke kan imødekommes, kontakter vi dig via e-mail. 

Ansvarlig returnering 

Ved returnering eller ombytning er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind og er i intakt, original og ubrugt stand, som da du modtog den.

Du kan ikke refundere brugte varer, eller varer der ikke er i samme stand som ved levering. Du bærer ansvaret for at varen returneres til os samme tilstand, som da du modtog den.

Husk at få en kvittering for indlevering af pakken. Så snart vi har modtaget din returpakke, vil vores kundeservice straks behandle den. 

Hvis ikke din pakke er afhentet til tiden ved posthus eller pakkeshop

Vil den blive sendt retur til os og vi vil kontakte dig, hvor du vil få to muligheder:

  •  Vi kan sende pakken igen, dog vil leveringomkostningerne være 60-65kr. Afhængig af om det er med eller uden omdeling.
  • Hvis du ikke ønsker at modtage pakken alligevel, kan vi overføre pengene tilbage på din konto, minus leveringsomkostninger samt returneringsomkostninger. Returneringsomkostninger er mellem 60-65 kr. og forsendelsesomkostningerne er afhængig af om du har fået sendt din pakke med hjemmelevering eller til pakkeshop/boks - fra 60-65 kr. Du kan også få pengene sat ind på din konto i webshoppen.


Hvis vi ikke hører fra dig efter 14 dage, returnere vi pengene minus leverings- og returneringsomkostninger, og du har pengene indenfor 1-2 hverdage.

Varens stand ved returnering

Varen må ikke være åbent eller tages i brug. Hvis varen er åbent og ikke er i original stand , betragtes den som brugt. Dette betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi på modtagelsestidspunktet - af returneringen. For at modtage hele købsbeløbet retur skal varen være i intakt, original og ubrugt stand.

Ombytning til andet produkt

Hos DiamondBrows ombytter vi ikke. Fremgangsmåden er således at, du sender de varer retur du ønsker, hvorefter du går ind og opretter en ny ordre.  

Reklamationsret

Reklamationsretten er kundens ret til, at reklamere over en vare, der har fejl eller mangler, som var til stede da varen blev solgt. Kunden har to år til, at finde fejl eller mangler på varen, som beviseligt er sælgers ansvar. Bevisbyrden ligger de første 6 måneder hos forhandleren, det efterfølgende 1½ år ligger bevisbyrden hos kunden. Reklamationsret er kundens lovfæstede ret. Reklamationsret er ikke det samme som Garanti.

Bemærk at reklamationen ikke gælder fejl, slitage eller skader, som følge af forkert håndtering af produktet, som fx overlast, ringe vedligeholdelse eller misligholdelse. 

Når du opdager en fejl eller mangel på dit produkt, skal du hurtigst muligt og indenfor 14 dage reklamere til os. DiamondBrows vil dække returneringsomkostninger i et rimeligt omfang. Læs mere om din reklamationsret på Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens hjemmeside.

Sådan gør du: 

  • Skriv en mail til diamondbrows@outlook.dk
  • Skriv "reklamation" og oplys dit ordre nr. i emnefeltet 
  • Beskriv manglen/fejlen ved det modtagne produkt. Vedlæg venligst et billede eller en video af fejlen. 

Når vi har modtaget din mail, vil vi straks vurdere din sag og finde en løsning. Hver enkelt sag behandles individuelt og løsningen, vil derfor afhænge af den konkrete situation. 

Vi kontrollerer alle varer inden forsendelse. Skulle der alligevel være en fejl eller mangel på den leverede vare, bør varen hurtigst muligt og helst senest 14 dage fra modtagelsen, returneres.

Har du modtaget forkerte varer så må du ikke tage varen i brug, da du mister rettigheden til returnering. Kontakt os ved fejl levering for at modtage en gratis returnerings label sammen med den korrekte vare du har bestilt. På denne måde koster det dig ikke noget at sende den forkerte varer retur til os.

Alle returvarer skal sendes og være vedlagt information med dit navn, ordrenr. samt årsag til returnering af varen.

 
Hvis din pakke er blevet ødelagt under forsendelsen, skal du tage billeder af pakken før den åbnes, samt af varerne indeni, så vi kan lave en evt. reklamation.

 Reklamation af elektroniske produkter

Reklamation af elektroniske varer, skal ske ved at sende et billede eller en video af produktet samt problemet. Derefter vil vi sende videoen eller billedet ind til vores producent, så det kan undersøges. Derefter vil vi vende tilbage til dig.

Sådan gør du: 

  • Skriv en mail til diamondbrows@outlook.dk
  • Skriv "reklamation" og oplys dit ordre nr. i emnefeltet 
  • Beskriv manglen/fejlen ved det modtagne produkt. Vedlæg venligst et billede eller en video af fejlen. 

 

Når vi har modtaget din mail, vil vi straks vurdere din sag og finde en løsning. Hvert enkelt sag behandles individuelt og løsningen, vil derfor afhænge af den konkrete situation.